וַיְהִי כַּאֲשֶׁר בָּא יוֹסֵף אֶל אֶחָיו וַיַּפְשִׁיטוּ אֶת יוֹסֵף אֶת כֻּתָּנְתּוֹ אֶת כְּתֹנֶת הַפַּסִּים אֲשֶׁר עָלָיו. וַיִּקָּחֻהוּ וַיַּשְׁלִכוּ אֹתוֹ הַבֹּרָה וְהַבּוֹר רֵיק אֵין בּוֹ מָיִם(בראשית, לז פס’ כג-כד)
רש״י : ״מים אין בו אבל נחשים ועקרבים יש בו״ שאלה : אמרת ריק משמע אין בו כלום למה להגיד אין בו מים…?! ומאיפה הסיק רש״י שאם אין בו מים יש בו נחשים ועקרבים..?! בבתים ריקים יכולים להיות מנחשים ועקרבים עד שדים ל״ע. ויש למוד גדול מים נמשלו לתורה באה התורה לומר לנו שאם ״הכלי״ שלנו משמע המוח החיים של האדם ריקים מתורה אז הריקנות תמשוך דברים לא טובים. הנחש והעקרב שתי חיות שממיתות בהקשה ולא לצורך אכילה. הנחש הארס שלו חם והעקרב הארס שלו קר. ״נחש״- יש אנשים שחמים לעניני הגויים אכילה לא כשרה לבוש מהודר מרדף אחריי כבוד וממון עד נישואיי תערובת (ר״ל). ״עקרב״ – קור לעניני קדושה לא מברכים לא מניחים תפילין לא שומרים שבתות וחגים עד כדיי לא מוהלים ילדיהם. המציאות הסובבת אותנו משדרת עומס גירויים חיצוניים וריקנות גדולה מבפנים. אל הריקנות האנושית נשאבים הגירויים הרבים שהאדם ממציא לעצמו כדי להפיג את בדידותו. גאדג’טים למיניהם נועדו למלא את החלל שהאדם הריק לא מצליח למלא בתוכן נשמתי עצמי. מסתבר כי התשובה האמיתית לכל החלל הגדול הזה היא התורה הקדושה והמסורת היהודית המים, האור, אותו מעט אור שעשוי לדחות כל כך הרבה מן החושך ולמלא את החלל הריק והמאיים…

״חנוכה״
חנו בכה׳ ולמה שמונה ימים שהריי הפח הספיק ליום אחד אז רק שבעה ימים היה נס…?!אלא ששבע רומז להנהגת ״הטבע״ (גימטריה אלוקים) ושמונה רומז ״אחד״ (הקב״ה) ישתבח שמו לעד. מעל הטבע ההנהגה הניסית (אנוכי).
וכך גם בחנוכה שתי ההנהגות היו נצחון גשמי בדרך הטבע : של ״מעטים מול רבים חלשים מול גבורים צדיקים מול רשעים..״ והיה נס פח השמן מעל הטבע.
ועוד תרוץ: בשמונה ימים תמיד תיהיה ״שבת״ ותמיד תיהיה ״מילה״ ותמיד יהיה ״חודש״(ראש חודש). והיוונים רצו לעקור את השימחה שבקיום המצוות ונעשה לנו היפך רצונם וניהיה לנו ״חג שמח״
ש – שבת
מ – מילה
ח – חודש
סגולה גדולה להסתכל על אור הנרות לרפואה סליחה כפרה ולבקשות